SPEAKER

Oliver Schmitt

vibrand

Über den Vortrag

Brand management is experiencing an increase in importance as a result of digitization. It has never been so easy to compare offers or criticize brands. And never before has the world of all competing brands been so wide open as it is today. But can you also see this world full of dangers as an opportunity for your own brand? Yes, you can. Digitalization creates a decisive benefit over our traditional methods: customer insights from real behavior, not from distorting survey results. Used correctly, they can lead to more appropriate offers, products and experiences, and even business models. And that creates the most valuable currency from a brand management perspective: relevance.

In our keynote speech reduced to the essentials, followed by an exchange of views, we will highlight the role of digitization with new profiling opportunities through machine learning and artificial intelligence and the opportunities this creates for brand companies.

Über den Referenten

Oliver Schmitt wuchs in Wien auf. Ende der 90er Jahre, noch vor Abschluss seines Studiums der Handelswissenschaften auf der Wirtschaftsuniversität Wien, gründete er bereits sein erstes Digitalberatungsunternehmen. Danach folgten berufliche Stationen im Bereich strategisches Marketing und Kommunikation in Telekommunikations-, Industrie-, Beratungs- sowie Startup-Unternehmen mit meist internationalem Background, wie beispielsweise ONE, Tele2 oder AT&S. 2006 gründete er schließlich viennabrand, heute vibrand (https://www.vibrand.at/), die Executive Brand Consulting mit einem Fokus auf umsetzungsorientiertes, holistisches Markenmanagement und Markendigitalisierung bietet. Darüber hinaus ist er Geschäftsführer des Brand Club Austria (https://www.brandclub.at/), immer wieder Lektor sowie Autor von Gastkommentaren und Fachbeiträgen und zudem seit 2015 als serieller Unternehmer in unterschiedlichen Branchen tätig. Oliver ist Digitalpionier, Markenstrategie-Enthusiast und Strategie-Innovator für mittelständische Unternehmen und ambitionierte, wachstumsorientierte, vorwärtsdenkende Unternehmer.